Powered By Blogger

mandag den 12. september 2011

Døde ben

Søndag d. 11 september var jeg på hiking tur med HansJörg, og nu er mine ben døde.

Vi stod op klokken 7 og var ved foden af Mythen(udtales miiten) kl8. Vi tog cablecar op over de små bakker ved foden af bjerget, og begyndte på BJERGET ved 8:20 tiden.

Jeg fik dog ikke taget nogle billeder på vej op, fordi jeg troede jeg skulle DØ.

Men op kom vi, og det var en utrolig tilfredsstillelse!

Vi holdt en pause på toppen (1899m). Hvor vi drak noget Schweizisk Rivella og spiste nogt Gipfel.
Vejret var godt og udsigten kanon.

Vi gik hele vejen ned. Et godt stykke nede, dukkede der en lille træhytte op, med et skilt hvor der stod "Alp Käse". Vi fik den bedste frokost med hjemmelavet ost og schweisisk "Rauch Wurst". Selvfølgelig med en skøn udsigt og bagrund.

Da vi kom ned troede jeg vi var færdige. NEJ. Det var vi ikke.. Vi skulle lige et smut om Einsiedlen, som har et kloster universitet/gymnasie, og en kirke der siger SPAR TO.

Men så var vi da også færdig? NEJ!

Vi besteg lige et til bjerg, ikke lige så højt men stejlere. Udsigten var skøn, men igen på vejen op var jeg rimlig færdig.


Her ser man mig på turen ned. Vi står ved en restuarant, på de små bjerge ved foden af Mythen.

Her er hytten så hvor vi spiste Frokost, på vejen ned. På skiltet står der "Alp Käse".

Her er HansJörg på toppen.

Hytte i 1899 meters højde. Mere alpe hytte bliver det ikke.

Det Schweiziske Flag på Toppen.

Alt i alt en kanon da med masser af motion.

Freundliche Grüsse
Emil Juhl

Ingen kommentarer:

Send en kommentar